Laserbehandling

Tannlegehuset var først i Norge med Lightwalker Dentallaser!

Laserlyset  vi anvender er av to forskjellige typer.

Dette er svært avanserte maskiner fra verdensledende Fotona som vi har erfaring med siden 2005. Tannlegehuset har lengst erfaring med Fotona laser i Norge.

tannleger

Lightwalker laserbehandling – effektiv og behaglig

På tenner trenger vi et laserlys som vi kan variere egenskapene på for å fjerne tannvev mest mulig skånsomt både for deg som pasient og for tannen sin del.

I mange tilfeller vil du ikke merke smerte og vi berører ikke tannen når vi preparerer.

Vi fjerner mindre av tannen og fyllingene sitter bedre fast enn ved boring.

Pasienter med tannlegeskrekk kommer ofte i gang med behandling nettopp fordi vi anvender laser.

I bløtvev utnytter vi egenskapene ved begge bølgelengdene vi anvender.

Vi oppnår kontroll med infeksjoner, behandler tannkjøttlidelser, rotbehandler, fjerner sykt vev og ising i tenner .

Pasientene opplever også disse egenskapene ved laser som mindre ubehagelig en tradisjonell terapi.

Sår etter inngrep gror fortere og gir mindre smerter og bedre infeksjonskontroll.

Vi vet når laser er best for deg!

Behandling med laser kan være aktuell når du har:

• Hull i tenner som må repareres
  • Fyllinger som må fjernes
  • Betennelse i rotkanalen
  • Følsomme tannhalser
  • Tannkjøttsykdommer
  • Leppebånd som må korrigeres kirurgisk
  • Ubehag fra implantat
  • Angst ved tanken på bor eller sprøyte

Hva sier eksperter og media?

De seneste årene har det vært mange reportasjer om dentallaser i aviser og på TV.

Tannbehandling med Fotona LASER har blitt omtalt i «Bergensavisen», «Hjemmet»,«Fædrelandsvennen», «Ditt Oslo», «Fredrikstad Blad», «Spabeauty». Tara og «NRK».

«Laserbehandling oppleves av mange som mindre smertefullt enn tradisjonell rensing.»
Den Norske Tannlegeforenings Tidene, 2009

Norske og internasjonale eksperter er enige – Behandling med laser er trygt og sikkert og et fantastisk komplement til tradisjonell behandling.